Ας δούμε παρέα κάποια ενδιαφέροντα πράγματα για ένα ποτό που συναντάμε τόσο συχνά και είναι τόσο πολύπλευρο και ενδιαφέρον!


Πρόκειται για ένα αλκοολούχο ποτό, που παράγεται με τον αρωματισμό ενός ουδέτερου αποστάγματος γεωργικής προέλευσης, από φυσικές αρωματικές ύλες με κυρίαρχο άρωμα του άρκευθου, (κέδρος ή juniper αγγλιστί). Πέραν αυτού, θα βρείτε στις διάφορες μάρκες, ατελείωτους συνδυασμούς από βότανα και αρωματικά, όπως πχ κόλιανδρο, κανέλα, φλούδα λεμονιού ή πορτοκαλιού, μοσχοκάρυδο, αγγούρι, λεβάντα, λεμονόχορτο, κτλ. Κάποια τζιν φτάνουν μέχρι τα 31 βότανα. Αυτό σημαίνει πως θα βρείτε ατελείωτη ποικιλία, με διαφορετικά γευστικά αποτελέσματα, κάνοντάς το ένα τρομερό εργαλείο για τους barmen και τις δημιουργίες τους σε κοκτέιλ, προσθέτοντας πολυπλοκότητα.


Ένας πρόγονος του τζίν, το Ολλανδικό Jenever, παρασκευάστηκε τον 16ο αιώνα, από ένα γιατρό, ώς φάρμακο για νεφρά, στομάχι, χολή και άλλα πολλά. Στην διάρκεια όμως του Τριακονταετούς Πολέμου, οι Άγγλοι είδαν πως οι Ολλανδοί όταν το έπιναν γίνονταν πολύ πιο γενναίοι, και έτσι λοιπόν το υιοθέτησαν, ονομάζοντας το για χρόνια "Ολλανδικό κουράγιο"!


Λίγο αργότερα, στην Αγγλία, ο τότε βασιλιάς, θέλοντας να περιορίσει τα εισαγόμενα αλκοολούχα ποτά, άφησε αφορολόγητο το τζιν, κάτι που το έκανε ξαφνικά το πιό φτηνό ποτό. Από εκείνη τη περίοδο πήρε το χαρακτηρισμό ώς το "ποτό των αλκοολικών", καθώς άρχισε να παράγεται μαζικά με κακής ποιότητας πρώτες ύλες, ακόμα και από νέφτι! Έτσι λοιπόν το έπιναν ακατάπαυστα οι φτωχοί, και συνδέθηκε με τη βία και τη παρανομία. Το 18ο αιώνα η κατάσταση άλλαξε, επιβλήθηκαν υψηλοί φόροι και σιγά σιγά έγινε ποτό υψηλής ποιότητας, που πλέον το προτιμούσαν τα υψηλότερα κοινωνικά στρώματα.


Στις μέρες μας περισσότερα κλασικά κοκτέιλ φτιάχνονται με τζιν παρά με οποιοδήποτε άλλο ποτό! Negroni, martini, και φυσικά το τζιν-τόνικ είναι μόνο ελάχιστα παραδείγματα.

Στη Golden Brands θα βρείτε πάνω από 100 διαφορετικές ετικέτες, από διάφορες χώρες, και σε διάφορα στυλ, καλύπτοντας κάθε ανάγκη σας!